Procedura w przypadku zagubienie, zniszczenia karty kierowcy lub jej nieprawidłowego działania

Zaświadczenie wydaje się w odpowiedzi na zgłoszenie użytkownika karty. Zgodnie z art. 16 ust. 3 Rozporządzenia rady (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym „Kierowca może kontynuować jazdę bez karty kierowcy w maksymalnym okresie 15 dni kalendarzowych lub w okresie dłuższym, jeśli konieczne jest odstawienie pojazdu do jego bazy, pod warunkiem, że może on udowodnić niemożność przedstawienia lub użycia karty podczas tego okresu.”

O zgubieniu karty możesz poinformować nas wysyłając Zgłoszenie:

  • Fax-em na nr (0 22) 332-92-50
  • E-mailem na adres tacho-utrata@pwpw.pl

O uszkodzeniu karty możesz poinformować nas wysyłając Zgłoszenie:

  • Fax-em na nr (0 22) 332-92-50
  • E-mailem na adres tacho-uszkodzenie@pwpw.pl

Jeżeli zgubiłeś Kartę Kierowcy (KK) lub uległa ona uszkodzeniu podaj w Zgłoszeniu:

  • Twój PESEL lub NIP (kierowcy),
  • Imię i Nazwisko,
  • Adres,
  • Nr prawa jazdy,
  • Nazwę firmy, w której jesteś zatrudniony,
  • Nr karty (obowiązkowo w przypadku karty uszkodzonej),
  • Podaj nr faxu, na który chcesz otrzymać od nas Zaświadczenie na kontynuację jazdy i na zjazd do bazy lub Zaświadczenie o zgłoszeniu uszkodzenia lub utraty karty oraz w zgłoszeniu proszę wyraźnie napisać, które zaświadczenie jest potrzebne,
  • Nr telefonu kontaktowego.

W przypadku uszkodzenia karty należy złożyć reklamację

Reklamacje będą rozpatrywane tylko w momencie przysłania do PWPW S.A. następujących dokumentów:

  • Formularza Reklamacyjnego – dokument zamieszczony jest w formacie PDF.
  • nowego Wniosku o kartę,
  • kompletu wymaganych załączników,
  • nowej opłaty za kartę,
  • uszkodzonej karty.

Jeżeli uszkodzenie karty lub jej wadliwe działanie nastąpiło z winy PWPW, wymiana karty nastąpi na koszt PWPW, przy czym wniesiona opłata zostanie zwrócona Wnioskodawcy w całości.

Informujemy również, że wciągu 5 dni roboczych, liczonych od dnia otrzymania kompletu dokumentów, nowa karta zostanie wyprodukowana i wysłana na adres korespondencyjny wskazany w formularzu wniosku.

Proces rozpatrywania reklamacji wynosi 20 dni roboczych,

Wniosek Reklamacyjny wraz z załącznikami prosimy przesłać na adres:

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.
Ul. Karczunkowska 30
02-871 Warszawa
„Reklamacja STC”

W przypadku nie dołączenia formularza reklamacji do uszkodzonej karty, wniosek zostanie potraktowany jako wymiana karty na koszt Wnioskodawcy.

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie wady karty, spowodowane nieprawidłowym wypełnieniem Wniosku lub użytkowaniem niezgodnym z warunkami użytkowania karty, podanymi do publicznej wiadomości na stronach internetowych PWPW i Ministerstwa Transportu i Budownictwa.

Skontaktuj się z nami