1 lipca 2016 weszła w życie ustawa Wet arbeidsvoorwaarden gedetacheerde werknemers in de Europese Unie. Ustawa nakłada na zagranicznych pracodawców m.in. obowiązek informowania o zamiarze rozpoczęcia świadczenia usług transgranicznych (art.. 8 ustawy WAGW UE). Przedsiębiorcy będą zobowiązani do ustanowienia osoby do kontaktu na czas świadczenia usługi transgranicznej, która będzie odpowiedzialna za kontakt z ministerstwem właściwym do spraw socjalnych i zatrudnienia ( Inspekcja Pracy ).
Na tą chwilę polskie przedsiębiorstwa powinny wyznaczyć osobę kontaktową i dane tej osoby przekazać pracownikom delegowanym do pracy na terenie Holandii.
Na tą chwilę nie jest wiadome, w jaki sposób i jakie wymogi dotyczące pracowników delegowanych w transporcie drogowym będą kontrolowane. Holenderskie związki zawodowe FNV TRANSPORT EN LOGISTIEK podają, że przepisy nie znajdą zastosowania dla osób zatrudnionych w zagranicznych firmach rzadko przebywających w Holandii. Dokładne wytyczne nie zostały jeszcze opublikowane. Prawdopodobnie obowiązek ten zacznie obowiązywać od roku 2018r.