W wyniku zmian potwierdzonych przez Komisję Europejską prezentujemy nową interpretację przepisów w zakresie dobowych odpoczynków na terenie UE, zgodnie z zaleceniem KE każdy organ kontrolujący czas pracy kierowców, powinien przyjąć prezentowaną wytyczną KE. Kolejną ważną informacją dla firm transportowych jest określona szczegółowo zasada postępowania służb kontrolnych w przypadku uszkodzenia, utraty lub kradzieży karty kierowcy. Poniżej zamieszczamy aktualne zmiany:
Wytyczna nr 7, która wprowadza analizę odpoczynków dobowych w sztywnych okresach 24 lub 30 godzinnych dla wszystkich inspekcji w Europie. Wcześniej zasada ta obowiązywała tylko w Polsce i Holandii. [WYTYCZNA NR 7] – OPIS SZCZEGÓŁOWY
Wytyczna nr 8, która opisuje szczegółowo zasady postępowania w przypadku uszkodzenia, utraty lub kradzieży karty kierowcy. [WYTYCZNA NR 8] – OPIS SZCZEGÓŁOWY
System na jakim pracuje w chwili obecnej nasza firma, pozwala na weryfikacje naruszeń z uwzględnieniem sztywnych okresów 24/30h, zaś szkolenia przez nas prowadzone są ściśle związane z wytycznymi Komisji Europejskiej.