Urządzenie Tacho-Timer przeznaczone jest do tachografów cyfrowych wykorzystujących tzw. „regułę 1 minuty”
W dniu 1 października 2011 r. weszła w życie ustawa o nowych zasadach aktywności kierowcy za pomocą tachografu cyfrowego. Zmiany, które dokonano stwarzają przedsiębiorcom transportowym okazję do zwiększenia produktywności i są szczególnie korzystne w przypadkach, gdy samochody mają wiele postojów na załadunek bądź rozładunek. Tzw. „reguła 1 minuty” w tachografach cyfrowych według badań przeprowadzonych w różnych krajach europejskich wskazują, że przedsiębiorca transportowy może uzyskać przeciętnie 45 minut dziennie dodatkowego czasu jazdy.
Tacho-Timer umożliwia poruszanie się w korkach czy robienie tzw. chwilowych podjazdów, krótkiego przestawiania auta , pamiętając oczywiście o podstawowej zasadzie iż w danej minucie długość odpoczynku musi przewyższać długość jazdy. Dzięki urządzeniu Tacho-Timer zawsze będziemy wiedzieli kiedy mamy zatrzymać samochód bez konieczności używania stopera. Sygnał dźwiękowy sygnalizuje kończący się czas prowadzenia.
ZASADA DZIAŁANIA
Tacho-Timer jest urządzeniem, które dzieli minutę na 29 sekund i 31 sekund – w ciągu pierwszych 29 sekund możemy przestawiać auto bez zarejestrowania jazdy. Dzięki takiemu zabiegowi tachograf zarejestruje odpoczynek zamiast jazdy. Jeżeli w danej minucie jazda będzie trwać od 1 do 29 sekund a po niej nastąpi przerwa, tachograf zarejestruje przerwę zgodnie z regułą przeważającej aktywności. Sygnał dźwiękowy TachoTimera ostrzega kierowcę o kończącym się czasie. Od 10 sekundy do 6 sekundy pikanie co sekundę, a od 6 sekundy dźwięk ciągły ostrzegający kierowcę o zatrzymaniu pojazdu. Po zatrzymaniu pojazdu bardzo ważną czynnością jest przestawienie tachografu na tryb odpoczynku (łóżeczka)-w ciągu 29 sekund.